24 listopada (wtorek) w godz. 20.30-22.00 odbył się webinar o społecznościach, kierujących się w swoich działaniach wartościami/ideami, czy też „sieciach kompetencji”. O przyjęciu zadecydowała kolejność zgłoszeń. O pierwszym webinarze „promocja przez wartości” można przeczytać tutaj. Przedstawiałam tam krótko 4 sieci i narzędzia, którymi mogą posługiwać się sieci. Podczas drugiego webinaru pogłębiłam analizę i pokazałam, co w tych sieciach działa, a co nie, i jak się rozwijają. Udział wzięli również reprezentanci tych sieci, m.in. Dawid Sokołowski (Sieciówka), przedstawicielka Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej, sieci Archiwów Społecznych oraz Stowarzyszenia MitOst.
Webinar dotyczył następujący tematów:
- Czym są i po co powstają sieci kompetencji? Jakimi wartościami się kierują?
- Jak działają i jak łączą działania ideowe z odpłatnymi? (m.in. o przychodzie pasywnym).
- Jak upowszechniana jest treść w mediach społecznościowych?
- Jak wybrane zostały nazwy / jak nazwane zostały idee ważna dla wielu?
- Jak sieci profesjonalizują swoje działania? Jak wychodzą poza facebook? Jakimi narzędziami się posługują?
- Jak szukają sojuszników? Jak prowadzą promocję swoich działań?
Fot. Lachlan Donald CC BY 2.0